Inicjatywa grupy mediowej z Niemiec zatytułowana „DIE WELT BEWEGEN. Verantwortung übernehmen" (Poruszyć światem. Przejąć odpowiedzialność) to ciekawy przykład komercjalizacji zaangażowania biznesu w kw...
Czytaj dalej
Energetyka odnawialna to nie już nudny temat z gospodarczych stron dzienników finansowych. Dzięki współpracy Greenpeace z popularnym serwisem Gazety Wyborczej udało się namówić do promowania fotowoltan...
Czytaj dalej
Załóżmy, że masz świetną propozycję zawodową, by zajmować się CSR-em, społeczną odpowiedzialnością biznesu, sustainability czy jak inaczej to nazwano w prywatnej firmie. Taka oferta może się wydawać o ...
Czytaj dalej
W ogrodzie raczej sobie na nie nie pozwolimy - stare drzewa mogłyby dla nas oznaczać brak czasu czy poczucia estetyki w pielęgnowaniu własnego podwórka. Tymczasem stare drzewa pełnią ważną rolę w natur...
Czytaj dalej
Ekologia jest stosunkowo nowym elementem biznesu, dlatego wciąż kreuje potencjał do innowacyjnego zagospodarowania. Istotne są te aspekty, które tłumaczą zachowania przedsiębiorców względem problemów ś...
Czytaj dalej
Społeczna odpowiedzialność biznesu to strategia, która zakłada dobrowolne uwzględnianie przez firmę interesów społecznych przy dążeniu do osiągania celów ekonomicznych i podejmowaniu decyzji. CSR zakła...
Czytaj dalej
Definicja CSR zgodnie z projektem standardu społecznej odpowiedzialności biznesu (ISO 26000) to odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko poprzez przejrz...
Czytaj dalej
Zrównoważony rozwój jest złożonym zjawiskiem, dlatego strategia jego wdrożenia w przedsiębiorstwie jest procesem skomplikowanym. Skuteczne zaangażowanie zainteresowanych stron zależy w dużej mierze od...
Czytaj dalej
Społeczna odpowiedzialność i działania środowiskowe w biznesie nie wynikają bezpośrednio z norm prawnych, rzadko są też bezpośrednio związane z bieżącą działalnością operacyjną firmy. Wymagają wykrocz...
Czytaj dalej
Nie tylko produkty w internetowych promocjach, te spersonalizowane czy wytworzone przez lokalną wspólnotę kupującego - także produkty etyczne wedle badania American Express są na celowniku coraz większ...
Czytaj dalej