Dla większości przedsiębiorstw rosnące koszty energii są ważnym bodźcem do jej oszczędzania. Motywacja jest zbieżna z ochroną środowiska, stąd oba cele wspierają się wzajemnie. Warto przeliczyć, czy wy...
Czytaj dalej
Makulatura, oprócz aspektów ekonomicznych, stanowi duży walor psychologiczny i edukacyjny. Jej używanie świadczy o przemyślanym podejściu firmy do spraw środowiskowych, szczególnie w takim kraju jak Po...
Czytaj dalej
Sukcesem zakończyła się akcja protestacyjna w obronie Pola Mokotowskiego. Sukcesem dla Zielonych oczywiście. Koło warszawskie Zielonych z zadowoleniem przyjęło jednogłośną decyzję Rady Miasta o przyjęc...
Czytaj dalej
Jeżeli już podjęliśmy decyzję o budowie strategii odpowiedzialnego biznesu, lub chociażby ekologicznej w naszej firmie, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie: dla kogo to robimy? Kim są nasi interesariu...
Czytaj dalej
W każdej firmie w ramach już funkcjonującego systemu zarządzania można rozpoznać kwestie dotyczące ochrony środowiska. Te wybrane tematy są składową ekologicznego zarządzania CSR i - w zależności od po...
Czytaj dalej
Współczesna technika rozwija się w kierunku jak najszerszego wykorzystania włókien makulaturowych do powtórnej produkcji, stąd prognozy dla recyklingu papieru są optymistyczne. Czym jest rzeczywiście e...
Czytaj dalej
Zielone innowacje mogą być impulsem dla firm w czasie kryzysu. Te, które korzystają z zielonych innowacji, będą w przyszłości bardziej konkurencyjne, mogą liczyć na nowe rynki i pochwalić się niższymi ...
Czytaj dalej
Za obszary Natura 2000 uznaje się tereny ważne dla zachowania zagrożonych lub bardzo rzadkich gatunków roślin, zwierząt czy charakterystycznych siedlisk przyrodniczych, mających znaczenie dla ochrony w...
Czytaj dalej
Ekologiczny apel jednego z czytelników Mój-Ogrodnik.pl pojawił się na klatkach w jednym z bloków na starej Ochocie w Warszawie. Chodzi o problem popularnych w Polsce zsypów, które kiedyś były oznaką lu...
Czytaj dalej
Świadomość ekologiczna wchodzi w skład szeregu czynników mających wpływ na preferencje klientów i jest przedmiotem badań nad zachowaniami konsumenckimi. Zgodnie z badaniami konsumenci oczekują od firm,...
Czytaj dalej