Ktoś mądry powiedział, że współcześnie nie da się tworzyć strategii firmy bez wzięcia pod uwagę kryteriów ochrony środowiska. Zgadza się. Tylko czy rzeczywiście każda firma musi mieć strategię? Odpowie...
Czytaj dalej
Podsumowaniem działalności proekologicznej firmy jest jej raportowanie. Na świecie od wielu lat rekomendowane są standardy w raportowaniu społecznym, w tym raportowaniu środowiskowym firm (np. Global R...
Czytaj dalej
Projekty środowiskowe można realizować także w czasie kryzysu, gdyż z reguły nie wiążą się one z dużymi wydatkami. Rozwijają firmę, pozwalają lepiej organizować i kontrolować wewnętrzne wydatki, a takż...
Czytaj dalej
Komunikacja ekologiczna jest atrakcyjnym środkiem marketingu - może przynieść tylko pozytywne skutki dla przedsiębiorstwa. W praktyce nie jest wolna od błędów np. greenwashingu. Ideałem byłoby, gdyby m...
Czytaj dalej
Jeżeli już podjęliśmy decyzję o budowie strategii odpowiedzialnego biznesu, lub chociażby ekologicznej w naszej firmie, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie: dla kogo to robimy? Kim są nasi interesariu...
Czytaj dalej
W każdej firmie w ramach już funkcjonującego systemu zarządzania można rozpoznać kwestie dotyczące ochrony środowiska. Te wybrane tematy są składową ekologicznego zarządzania CSR i - w zależności od po...
Czytaj dalej
Materiał naturalny czy sztuczny, jeśli naturalny to roślinny czy zwierzęcy, wyprodukowany w Polsce, czy w Azji, biodegradowalny czy po prostu wiecznego użytku i niezniszczalny? Pomysły na ekologię są n...
Czytaj dalej
Podobno pracownicy biurowi nie lubią papieru z makulatury. Jest ich zdaniem szary, brzydki, nieefektowny, cienki i w ogóle kojarzy się z papierem toaletowym. Kto rzeczywiście narzeka na ekologię i dlac...
Czytaj dalej
Określenie \"ekologiczny\" stało się ostatnio bardzo popularne. Chcemy żyć \"ekologicznie\", pod czym rozumiemy oszczędzanie energii, segregowanie śmieci, czy zwracanie uwagi na to, jak i czym się odży...
Czytaj dalej